Singapore

28 april 2019 - Singapore, Singapore

De cruise is nu ten einde en ontscheping in Singapore een feit. Het regent dat het giet en we worden met een taxi naar het hotel gebracht. De vlucht staat voor 00.40uur gepland, dus het ik nog een dag om van Singapore te kunnen genieten. Gezien de regen is het niet verlokkend om de stad in te trekken, maar om de hele dag in het hotel te verblijven lijkt me geen optie. Dus neem ik samen met een medepassagier een taxi en gaan we "Gardens by the Bay". Dit zijn twee enorme glazen koepels. In de ene bevinden zich tuinen uit de hele wereld met o.a. een tulpen tentoonstelling!!!! In de andere een "Rainforest" met wandelgangen op zo´n 30 meter hoogte. Dit is ongelooflijk mooi om te zien en een sterk staaltje van bouwtechniek. Na een uurtje of drie rondgelopen te hebben besluiten we naar "Marina Bay" te gaan, omdat het inmiddels tegen de verwachting in gestopt is met regenen. Helaas word het beeld van "Merlion" de half vis/half leeuw die water in het meer spuit, gerenoveerd en is compleet ingepakt. Singapore is een zeer indrukwekkende schone stad met een keur van opmerkelijke gebouwen. Het "Sands" is een van deze gebouwen. Enorm indrukwekkend om hier onder door te lopen. Veel brede doorgangswegen in de stad bevatten wel 4 banen. Jammer dat we zo weinig tijd hebben. De bedoeling was eigenlijk om met een "Hop on, hop off" bus te verkennen, maar dat was gezien het weer niet mogelijk. Na een wandeling langs het meer en een kop koffie besluiten we tegen vieren om terug te gaan naar het hotel, omdat we rond 20.30uur weer opgehaald worden om naar het vliegveld gebracht te worden. De vlucht naar Amsterdam verloopt prima en ik heb zelfs voor het eerst een paar uurtjes kunnen slapen. Vanuit Amsterdam naar Heerlen met de trein verloopt relaxed en hier word ik door mijn zoon opgehaald en naar Valkenburg gebracht. Een prachtige ervaring rijker begin ik maandag weer te werken. Einde van deze Blog.

1. Peter:
    29 april 2019
    John, ik vond je blog geweldig om te lezen
    Bijna elke dag een geweldig verhaal.
    Chapau.
    Groetjes Peter