Zeedagen op weg naar Singapore

25 april 2019 - Penjantan Island, Indonesië

Bali ligt alweer een achter ons. Gisteren voor het eerst sinds mijn vakantie bijna een volle dag met slecht weer. Bijna de hele dag regen en zwaarbewolkt varen we met een redelijk tempo richting Singapore waar we morgenvroeg aankomen en dat zit de reis erop. Ondanks dat heb ik me geen minuut verveeld. Er is hier aan boord altijd wel iets te doen. Zo heb ik gisteren naar 2 sprekers geluisterd. Een over het verbeteren van de wijze waarop je een presentatie kunt doen van de in Amerika bekende Kimberly Dozier http://www.kimberlydozier.com/ Zij heeft ternauwernood een bomaanslag overleefd terwijl haar hele cameraploeg de dood vond tijdens de oorlog in Irak. Daarna werd er een lezing gehouden door Owen Ullman https://www.usatoday.com/staff/2677/owen-ullmann/ over False en Fake news. Grappig genoeg heb ik aan het begin van mijn reis samen met hun gedineerd. Daarna heb ik maar weer eens de sportschoenen aangetrokken en een uur in de fitness ruimte verbracht. Dit was alweer de derde keer deze reis. Ik zal weer flink aan de slag moeten als ik weer thuis ben, want er zijn een paar kilootjes blijven hangen. ´s Avonds was er weer een black-tie dinner. Ik heb samen met de "Dutch clan" (Antoon, Betty en Amy ) aan tafel gezeten. Het was een waar feestmaal met koningscrabpoten als hoofdgerecht. De begeleidende Pouilly Fuisse kwam hierbij zeer tot zijn recht. Het is aangenaam als je de hele dag Engels moet spreken om dan samen met nog 3 Nederlanders een gezellige avond kunt doorbrengen. Na nog wat nagetafeld te hebben was de avond alweer om.

De dag erna stond de viering van "passing the equater" op het programma. Net op het moment dat ik dit schrijf klinkt de scheepshoorn ten teken dat we de evenaar gepasseerd zijn. Een ludiek schouwspel welk je in de nog toe tevoegen video´s kunt volgen. Ik doe vandaag niet veel meer dan op het achterdek in de schaduw liggen, want het is vandaag weer bloedje heet. Vanavond nog het diner en koffers pakken. Morgen door Singapore ronddolen.