Op weg naar Darwin

20 april 2019

Tijdens deze 2 zeedagen valt er niet veel te beschrijven. De normale routine van ontbijt tot avondeten en een beetje in de open lucht zijn. Om in de zon te gaan zitten is het veel te warm. Je wordt levend verbrand als je tussen 11.00 en 15.00uur de zon opzoekt. Toch zijn er van dit soort mensen die dit hun lichaam aan doen. Ze moeten het maar zelf weten. Ik zoek tijdens deze 2 zeedagen overwegend de schaduw van het achterdek op, waar ik van rustig van mijn sigaartje kan genieten en mijn bovenkamer train met een sudoku. Op de eerste dag kan er nog een bezoek aan het fitnescentre af. Na een uurtje ben ik rijp voor een douche. In de middag is er nog een presentatie van Crocodile Mick over de verwerking van de huid tot allerlei producten. In de presentatie wordt een stuk huid tot portefeuille verwerkt.  Je kunt goed zien dat dit met zorg en toewijding gemaakt wordt. Ik val wel bijna van de stoel als ik hoor dat deze portefeuille ergens rond de 750.- AUS dollar moet gaan kosten. ´s Avonds maak ik kennis met Anton en Betty tijdens het diner. Het wordt een puur Nederlandse avond daar ook onze serveerster Jennifer ook Nederlandse is. Het blijkt een gezellige avond te zijn met over en weer wat grapjes. Anton en Betty zijn beide dik in de zeventig en hebben elkaar een jaar geleden leren kennen. Er is dus nog hoop.

´s Morgens passeren we het meest noordelijke punt van Australië en zetten we rechtstreeks koers naar Darwin. Aan het eind van de 2e zeedag word ik uitgenodigd door Mick en Michaela om mee te dineren. Zij zijn op hun beurt uitgenodigd door een van de aandeelhouders van het schip waar we op zitten. We zitten met 9 man aan tafel en over en weer wordt er gepraat. De helft gaat aan mij voorbij omdat ik toch al moeite heb om verschillende accenten te verstaan en nu ze ook nog door elkaar praten is het een drama. Ik ben blij als het dessert geserveerd is en ik de tafel met fatsoen kan verlaten. Ik vlucht naar de saloon, waar ik ook weer op de vlucht sla want er is een karaoke avond. Dat wordt dus de rokers lounge met een cognac. De volgende dag zullen we in Darwin aankomen. Daar zullen Mick en Michaela van boord gaan. Ik ga morgen de watervallen en termietenheuvels in Litschfield Park bekijken.

1. Peter:
    20 april 2019
    John je.moet eerst de cognac doen en dan naar de karaoke.