Eerste dag op het Cruiseschip

9 april 2019 - Sydney Harbour, Australië

Ik besluit ´s morgens om buiten de deur te gaan ontbijten en vind een leuke kleine gelegenheid waar ik een soort tosti met ham, kaas en tomaat bestel. Daarna ga ik nog even naar de haven en loop daar door het park en neem daar nog even de rust mee. Op tijd terug in het hotel werk ik even aan deze blog en ga op tijd naar beneden om uit te checken en op de transfer naar het schip te wachten. Blijkbaar heeft de chauffeur van de transferdienst me niet willen vinden dus meld ik me bij de congierge van het hotel die de man belt. Hij is met 6 andere mensen vertrokken en moet nu nog eens terugkomen, wat hij niet leuk vind. Hij vervelt met een aantal keer dat de andere 6 hem wel gevonden hebben, maar ik hem niet. Ik heb hem toen verteld dat het zijn taak is om mij in de lobby waar ik een half uur eerder als afgesproken zat, te vinden. Hij had bij de receptie kunnen vragen, die wisten waar ik zat. Maar goed uiteindelijk op het schip aangekomen. De inscheping verloopt vlotjes. De hutten (of staterooms zoals zij ze noemen) zijn pas tegen 15.00uur klaar. In de tussentijd kan ik het schip verkennen en iets eten. Nadat ik mijn koffers uitgepakt heb is, ga ik nog even van de zon genieten op de 11e verdieping van het schip. Dan is het alweer etenstijd. Na me voor het diner verkleed te hebben, ga ik naar de bar en heb trek in een gin-tonic. De barman kijkt me vragend aan en zegt welke wil je. Ik kijk op de kaart en zie er zo´n 20 verschillende variaties staan. Ik begin te lachen en zeg dat ik bij de eerste begin en me gedurende de drie weken erdoorheen werk. Hierna begeef ik me naar het "Waterside" restaurant. Bij de restaurantreceptie wordt ik gevraagd of ik alleen wil eten of met samen met anderen aan tafel. Ik kies voor de laatste optie en maak nadien kennis met Mary-ann en haar man uit Canada en Nevel een Australier die met zijn dochter deze Cruise maakt. Uiteraard wordt er Engels gesproken. Ik kan redelijk mee praten, maar het valt niet mee. Zeker als beide koppels vrij snel spreken en in hun "slang". Na het diner bekijken we nog een show en gaan daarna aan dek om het vertrek uit Sydney mee te maken. Dit vormt een spectaculaire aanblik in het donker met alle verlichte gebouwen. Hoogtepunt is als we onder de bekende brug varen en daarna langs het operahuis. Daarna varen we langzaam het donker in en breng ik nog een bezoek aan de rookkamer. Hier geniet ik nog van een sigaar samen met een glas Courvoisier en ga daarna slapen.