Hamilton Island

12 april 2019 - Hamilton Island, Australië

Vandaag redelijk vroeg uit de veren. Na het ontbijt nog even gerelaxt en daarna de fitness ruimte ingedoken. Vandaag staat de rondvaart aan Hamilton Island op het programma. Gisteren kregen we te horen dat de catamaran tocht langs de Barrier Reef geen doorgang zou vinden. Afgezegd vanwege storm in dat gebied. Daarom zijn we direct doorgevaren naar de aanleglocatie in het meer voor Hamilton Island. De reddingsboten worden gebruikt om de mensen van de Cristal Symphony naar de haven te brengen. De Symphony is hier te groot voor. Op tijd vertrekken we met de "tender", zo worden de boten genoemd. Na een tocht van een kwartiertje leggen we aan in de haven, naast de boot die ons rond het eiland zal varen; de Hamilton Star. Dit vormt uiteindelijk tot een kleine teleurstelling, van de gedachte rondvaart rond het eiiand varen we de haven uit en varen tegen de omringende kustlijn van de eilanden. De CS ligt in het midden van de inham en de rondvaart gaat als het ware hier om heen. Wat ik vanaf de boot in de verte kon zien, wordt nu door de rondvaartboot dichterbij gebracht. Dit was niet wat ik had verwacht. Na de rondvaart loop in nog een beetje door het kustplaatsje. Hamilton Island beschikt zelfs over een vluchthaven waar de landingsbaan tot vrijwel aan het water reikt. Lekker vooruitzicht  als er al eens iets mis is met de remmen. Veel meer als een paar winkels en de Yachtclub kom ik niet tegen. Op de weg terug pak ik nog een bolletje ijs. Eigenlijk had ik 2 smaken uitgezocht, maar toen zag ik dat zij voor een "scoop" (bol ijs) AUS 4,5 dollar vroegen, heb ik het bij een smaak gehouden. Daarna met de "tender" weer terug. De overstap om de CS is even griezelig, maar de medewerkers helpen iedereen goed aan boord. In de video´s kun je straks zien hoe de boten weer aan boord gehesen worden. Nu is het tijd voor een sigaartje en een volgende Gin Tonic. Morgen is er weer een zeedag en de dag erna komen we in Cairns aan. Daar gaan een aantal mensen van boord. Onder andere Nevel met ijn dochter en Allen en Carol. Ik hoop dat ik hun vanavond of morgen nog aantref om afscheid te nemen.

1. Peter:
    Hoi John,
    Ik wist niet dat je zo'n mooie verhalen kon vertellen.
    Gewoonweg prachtig, geniet van je reis ik verheug me al op je volgende verslag.
    Groetjes Peter
  2. Ad en Leny:
    12 april 2019
    We volgen je. Was dit je eerste cruisedag?
  3. Tilly Zegers:
    12 april 2019
    John, superleuk dat je zo vertelt over je belevenissen!! En het leest lekker weg, dus heel goed geschreven :-). Ik zit hier op mijn werk dus wel even iets anders dan op een cruiseschip, zo beleven we het allemaal een beetje mee en kunnen we erover fantaseren ! Heel veel plezier nog daar ver weg en vooral genieten!!
  4. Alexandra:
    13 april 2019
    Heel leuk geschreven pa, mooie foto's xxx
  5. Ad en Leny:
    Ja, gelezen.
  6. Ad en Leny:
    13 april 2019
    Mooi verhaal! Geniet van je reis!